D’ale Sabinei

De la primul ei țipăt, mi-am propus să nu uit nimic, să păstrez în memorie frumusețea fiecărei clipe pe care aveam să o petrecem împreună.

Am făcut fotografii care să mă ajute să-mi amintesc, dar am realizat că nu e suficient. Și-atunci am hotărît să scriu, poate, într-o zi, îi va face plăcere să se descopere și astfel...

Mă cheamă Ștefana, dar mama mă strigă Sabina!”

joi, 17 noiembrie 2011

Verdict: am înnebunit! Sau nu?!

    Să tot fi avut Sabina vreo 9 luni cînd am luat-o din patul nostru şi-am mutat-o definitiv în pătuţul ei. Pătuţ pe care îl cumpăraserăm de la naştere, dar pe care îl foloseam doar peste zi. Sau dacă aveam chef să mă trezesc în fiecare noapte, din oră în oră, şi s-o mut între noi, să pape şi să tacă. Nu, am preferat să dorm în cotul stîng, că de mă-ntorceam nu mai aveam aer sau riscam s-o mişc. A venit ziua mult aşteptată. Manipularea ei prin urlete luase sfîrşit, indiferent de consecinţe. Am decretat ceva de genul: "N-am făcut copilul ăsta singură, de-acum nu mă mai ridic nici dacă..." a urmat o exagerare tipică pentru starea de draci pe care-o aveam. Normal că n-o mai ţin minte. Nu ştiu cum se face, dar a priceput şi copila, repede, că nu-i cazul să mă mai deranjeze. Se trezea şi începea, în crescendo: ta-ta, ta-ta, ta-ta, ta-ta! Romeo se prezenta la datorie, la fel cum face şi azi, că n-am mai schimbat orînduirea dacă funcţiona aşa de bine pentru toată lumea.
   Între timp ne-am mutat, iar Sabina din povestea noastră a primit camera ei! Uau, ce doi păuni mîndri avea drept părinţi fetiţa de 3 ani, care nu dădea doi bani găuriţi pe mîndreţea de încăpere special decorată şi amenajată pentru ea. Tot dormitorul nostru îi părea mai frumos, ori bucătăria, ori baia, sau oricare încăpere în care ne aflam şi noi. Am priceput repede că ne-am făcut damblaua, nicidecum nu i-am făcut ei ditamai bucuria. Dar am insistat să doarmă în patul ei, din odaia ei, singură şi adesea foarte nemulţumită!
   Şi pentru că, în copilăria mea, tatăl a fost responsabil cu cititul poveştilor, Romeo a prins, din zbor, şi funcţia de maestru de ceremonii înainte de somnic. La rugăminţi sau în cazuri speciale, de genul: "Vreau să-mi citească mama!", îl înlocuiam, fie mîndră că mă vrea pe mine, că eu citesc mai frumos şi cu intonaţie, fie zburlită, că tocmai atunci şi-a găsit să nu mă lase să fac nimicul de care mă ocupam.
   Pînă aici, toate bune, au mai trecut 3 ani, Sabina ştia regulile casei, nu le mai comenta. Dimineaţa, se auzea din camera ei: ta-tata-tata-tata-ta! Acelaşi crescendo, aceeaşi insistenţă, unele lucruri pur şi simplu nu se mai schimbă, indiferent de decor. Avea nopţi în care venea lipa-lipa, se oprea în uşa dormitorului nostru şi nu mai pleca de-acolo decît de mînă cu tăticul ei. În dimineţile respective dormea mai mult.
   Nu-mi amintesc motivul pentru care am cedat, acum vreo 2 luni, şi-am lăsat puiul de om să se cuibărească la noi în pat. Nu mi se părea mare lucru, plus că trebuie să fi avut faţa aia drăgălaşă, la care nici măcar eu, în zilele mele bune, nu ştiu să spun nu. Romeo s-a uitat mai strîmb, dar el de multă vreme nu-şi mai pune mintea cu mine, are chestii mai importante de făcut. Am anunţat-o că mami şi tati se uită la un film, iar ea, dacă voia să rămînă cu noi, trebuia să doarmă, nu să mă bată la cap. Pupici, noapte bună, tralalala, în 5 minute Sabina noastră dormea dusă. Fără poveste, fără smiorcăieli. Mare minune, mare! Azi aşa, mîine aşa, reuşeam s-o culcăm puţin după 8 seara, se trezea bine-dispusă dimineaţa, nu mai avea nevoie de poveşti, cîştigam o oră la programul nostru de cinematecă de seară... Romeo o culegea de fiecare dată, cu grijă şi mare drag, şi-o planta în patul ei. Pînă într-o noapte în care nu l-am mai lăsat s-o ia de-acolo. Puiul de om dormea aşa de frumos, cu mînuţele în sus, pe lîngă cap, ca bebeluşii care n-au nicio treabă. M-am dus eu la ea în cameră. Şi mă tot duc, de-atunci, în fiecare noapte, conştientă fiind că s-ar putea să regret într-un viitor mai mult sau mai puţin apropiat. Dar ea zîmbeşte parcă mai mult în ultima vreme, iar mie chiar îmi vine să-mi bag picioarele in ele de reguli scrise şi nescrise, acum şi pururea şi-n vecii vecilor, Amin!

   De vreo două nopţi dorm şi mai prost. Dr. House n-a avut nimic mai bun de făcut decît să declare, în ultimul episod, cu siguranţa-i specifică: "All parents screw their children!"
   Romeo e un fericit care se pune contra...

7 comentarii:

Raul Sebastian Baz spunea...

Maria a implinit 9 ani si tot cu noi in pat doarme. O vreme a acceptat sa doarma in camera ei, dar "numai cu mama". Acum iarasi dormim tustrei. Sincer, mie imi convine.

Sorana spunea...

Şi nu aţi înnebunit! :)
Ok, atunci, deocamdată lucrurile vor rămîne aşa, mai vedem la vară ce schimbări se vor impune...

Laura spunea...

Hei hei hei... e bine sa vad ca mai sunt si altii ca noi! Elisa doarme la ea in camera de mult timp ... ideea este ca sunt ba eu ba taticul ei la schimbul de noapte! Asa ca nu iti mai face griji! Se intampla la toata lumea...mai putin poate la cei care au 2 copii.

Sorana spunea...

Lauraaaaa! Eşti chiar tu, în gînd şi tastatură!:) Ce faaain! Mi se face aşa dor de-o cafea cu aromă de poveste...
Cît despre dormit, marea mea problemă e că brusc m-am inmuiat şi-am agăţat milităria-n cui, îmi calc în picioare propriile reguli, nu-i a bună. Sau poate tocmai aşa e mai bine, cine să mă mai priceapă, cred că am prea mult timp la dispoziţie şi prea aş vrea să fiu aşa cum trebuie şi are nevoie...Iar cînd vine cu perna în braţe, nu mă lasă sufletul s-o mai fugăresc la ea în pat :) Vom vedea ce va fi cînd vor fi doi, te ţin la curent!
Te pupific, iar scumpei de Elisa îi trimit o îmbrăţişare maaaare cît inima mea :)

Laura spunea...

Ei...o CANA MARE de cafea si multe de povestit! Cand e vorba de copii, cred ca cel mai bine e sa faci asa cum spun astia pe aici:"do what feels right in your heart". Ca oricat am vrea noi sa fie totul perfect, nimic nu este. Regulile..."meant to be broken". Invatam atatea despre reguli si ce e bine si ce e rau....si, la o adica, mai tarziu in viata, luam regulile, le analizam....si gasim metode sa le ocolim, trisam si asa mai departe.

Va pup pe toti! Si cum spune Elisa, un mare HUG de pe meleaguri indepartate!

Laura spunea...

Si apropo de Dr. House ... el nu respecta nici o regula! It is all about gut feeling, life experience and knowledge!

LOVE YOU LOTS!

Sorana spunea...

Laura, că bine zici! Cred că mă pierd în fire despicate, din lipsă de ocupaţie. :) Mai bine mă apuc de tricotat! Serios vorbind, de cînd am venit cu ea de la spital, m-am temut mereu, ba de una, ba de alta, dar cred că nu-s singură pe lume nici la capitolul ăsta şi nu prea am încotro, tre' să merg mai departe. Da-mi prinde bine, uneori, să mai aud o părere, să mă asigur. Iar pe Romeo îl suspectez că-mi spune ce vreau să aud :)

Pe de altă parte, eu tocmai mi-am băut cafeaua cu tine, mulţam fain, tare bine mi-a picat!

♡♡♡♡♡

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...