D’ale Sabinei

De la primul ei țipăt, mi-am propus să nu uit nimic, să păstrez în memorie frumusețea fiecărei clipe pe care aveam să o petrecem împreună.

Am făcut fotografii care să mă ajute să-mi amintesc, dar am realizat că nu e suficient. Și-atunci am hotărît să scriu, poate, într-o zi, îi va face plăcere să se descopere și astfel...

Mă cheamă Ștefana, dar mama mă strigă Sabina!”

sâmbătă, 31 decembrie 2011

2011 în oglinda retrovizoare

   Las în urmă un top d'aleSabinei alcătuit în goana anului care-și ia tălpășița din viața noastră, făcîndu-i loc, politicos, unui 2012 mai tînăr, mai bun, mai frumos, mai sănătos și inspirat! Cum altfel!?!
                                                                        La mulți ani!                                                                


1. Traversam în fugă parcarea subterană a Mallului. Sabina mă aștepta, în siguranță, lîngă ușile culisante.
- Dacă te lovea o mașină, îl vedeam pe Horia mai repede!!! 
Mi-a zîmbit peste umăr și-a gonit spre scări. Am înghițit în sec. Umorul negru îl moștenește de la taică-său, să fim bine înțeleși.
Notă: Horia este numele pe care l-am ales, deocamdată, pentru puiul de om pe care-l vom cunoaște personal abia în aprilie.


2. În mod normal, nu o apucă la masă, dar uite că mai sînt și excepții, că altfel ne-am spăla cu regulile pe cap, de plictiseală. Între două îmbucături, și-a găsit timp să cugete cu voce tare:
- Dar pe Dumnezeu cine l-a născut?!
Mă declar depășită de situație, orice ajutor este binevenit! :)


3. Sabina își interoghează tatăl cu privire la semnificația cuvîntului „amenințător”. Primește răspunsul, dar are chef de taclale, pare-se.
- Tata, dar tu ai amenințat-o vreodată pe mama?
- Nu.
- Dar atunci cînd i-ai spus, din ușă: „<nu ieși din cameră pînă nu-mi dai un pupic,> n-ai amenințat-o?!”
Na, așa-ți trebuie, sîc!


4. Dragii mei erau pe drumul de întoarcere dinspre grădiniță, cînd mă sună Romeo, (că se împiedicaseră de-un magazin ce le stătea în cale):
- A găsit o cărticică pe care vrea să i-o cumpăr, ce zici? Rar, dar se mai întîmplă și să-mi ceară părerea.
- Spune-i s-o pună pe lista Moșului! Încă nu venise Moș Crăciun și voiam să profit de ocazie. Romeo dă mesajul mai departe, moment în care o aud:
- Da' i-am trimis scrisoarea dejaaaa!...
Ei bine, a adus cărticica-n dinți au ba? Ce credeți?! :)


5. De ziua ei de nume am mers să-și cumpere o nouă păpușă, pe Mariposa. Că n-avea nicio păpusă cu aripi. Bineeee, dar am stabilit că-și cheltuie agoniseala din pușculița personală. N-a cîrcotit, dar normal, a trebuit să plusăm cu ceva bănuți, ca nu-i ajungeau. După ce s-a văzut cu mîndrețea de înaripată în brațe, ne-a anunțat:
- M-am gîndit să vă invit la o înghețată! Dacă tot îi sugeraserăm noi că ar putea să ne facă cinste...
- Dar nu mai ai bani! Îi dau vestea menită să-i taie elanul fără pic de compasiune în glas.
- Are tata! Eu vă invit, voi plătiți!
Ne-am conformat, că nu ne invită tot a doua zi. :)


6. Nu știu de ce sau cum se întîmplă pe la case mai mari, dar eu, de multe ori mă văd nevoită să repet cîte-o rugăminte de zeci de ori, pînă mi se îndeplinește. M-am obișnuit că-n viață nimic nu-i ușor, așa că mă conformez și fac pe placa stricată pînă-mi obțin trofeul. Se întîmplă, însă, să-mi pierd răbdarea și să uit să-mi controlez decibelii din voce. Ultima dată cînd
m-am rățoit la Romeo - mare pișicher mare, mereu scapă basma curată în fața copilului -, mă trezesc cu odrasla lîngă pat, unde hotărîsem să mă trîntesc și să mă spăl pe creier c-un episod din Mentalistul. Nemaipomenită-mi fu mirarea cînd am auzit-o:
- Auzi, mama, ar trebui să te ridici și să-l ajuți, nu să strigi la el din pat, tu ai auzit de cuvîntul respect?!?!
Uh, ah, oh, eh, îhî!!! Pentru că nu m-a pufnit rîsul pe loc, încă sentimentul nedreptății era rege în capul meu, i-am spus și ei vreo două, de duh, și-am îndemnat-o să-și ia respectul de-o aripă și să facă pași. Auzi, dom'le, ce-a priceput maimuța mea preferată! Nu s-a lăsat și s-a dus ață la taică-său. Nuuuuu, pe el nu avea de gînd să-l învețe cum să-și arate stima și considerația față de prea-iubita lui consoartă, nuuu, pe el l-a întrebat sec:
- Auzi, dacă tot vă certați, de ce v-ați mai căsătorit?!
Chiar așa! :)))


7. Sîntem toți 3 în mașină. Sabina șoptește din spate, s-o audă doar Romeo:
- Tata, îmi dai un Haribo?
Romeo, prins cu ursuleții-n mașină de tartorița cea rea ce mă simt, îi spune ceva de înțelegeri, divulgări, secrete...na, chestii menite să nu mă enerveze atîta vreme cît nu le cunosc. Ce fain! Normal, nu-i dă niciun ursuleț pîrîcioasei. Prind momentul în care tăticul-cel-darnic se scoboară din mașină cu ceva treabă ce nu ne  privea pe noi și mă întorc la Sabina, ce-și rumega greșeala. De, pohta fusese mai mare și mai puternică! 
- Unde-s ursuleții? o întreb drăgăstoasă.
- Acolo! Ochii-i prind viață în timp ce mînuța stătea îndreptată în direcția torpedoului! Nici urmă de vinovăție pentru trădarea pe care-o comisese. Deschid, scot punga, pescuiesc un ursuleț și i-l întind.
- Tata-mi dă doi, și mă lasă să-i iau eu, să am o surpriză cînd văd culoarea!
- Nu serios!? Așa face tata? Ține trei, de la mine, astăzi!
Naaaa, nu mă iubește cu 3 ursuleți mai mult... :)


8. Dialogul de mai jos se repetă la intervale regulate. De obicei, înainte să ieșim din casă sau înainte de culcare, verific:
- Ai făcut pișu? 
Sabina se uită la mine cu o față speriată, de parcă o întreb cît e radical din 20! Apoi, mă întreabă și ea:
- Azi!?
M-am învățat să nu mai reacționez ironic, dar prima dată cînd am auzit-o i-am trîntit:
- Nu, dragă, săptămîna trecută!
- Oooooo, mama, dar normal c-am făcut săptămîna trecutăăăăă!
Am căutat-o de fire blonde. N-are. Am eu, albe, din plin!


Noi să fim sănătoși, la anul și la mulți ani!

6 comentarii:

Solidaster spunea...

====MEGA-FELICITAREA DE AN NOU===== LA MULTI ANI 2012========

Salutare si bine te-am gasit! Ai un gand bun, o urare pe care vrei s-o adresezi blogosferei? Atunci completeaza aceasta felicitare si trimite-o mai departe la 10(zece) bloggeri pe care-i apreciezi!
-Preia prin copy&paste felicitarea din acest comentariu, adauga gandurile tale, urarea ta, numele si linkul tau, apoi inchide felicitarea si trimite-o mai departe, tot prin comentariu, catre 10 bloggeri pe care-i apreciezi!
Daca esti unul din bloggerii la care felicitarea se va afla sambata 31 decembrie 2011, intre orele 17.00 si 18.00 atunci te rugam, inapoiaza felicitarea echipei Mostwantedblog.org pentru a fi publicata si aratata la toata blogosfera! Daca nu stii cui s-o trimiti mai departe inapoiaza felicitarea catre mostwantedblog.org! Te rugam, lasa aceasta parte de text, nealterata, te rugam vino alaturi de noi sa uram tuturor un An Nou fericit si plin de realizari!

*Gandurile lor merg catre tine!

-La Multi Ani si un 2012 asa cum il visati! Liviu R. - balantza.com
-

-Sa aveti un 2012 cu sanatate, fericire si realizari! LA MULTI ANI!
RobertN - http://acrilice-pointpen.blogspot.com/

-Fie ca acest Nou An, sa va aduca in viata multa bucurie, implinire sufleteasca si multa dragoste, LA MULTI ANI! Lavi H.
http://lavii-osperanta.blogspot.com/


Fie ca 2012 sa va aduca de 2012 ori mai multe bucurii si impliniri. La multi ani!! !!! Flyerboy
http://gabyzmb.blogspot.com

2012 Sa va aduca tot ce va doriti,sa fie un an plin de fericire,sperante si mangaiere din partea celor dragi!
Raisa
www.newcomiclife.blogspot.com

♥♥♥ Va doresc ca in noul an (2012) sa aveti parte de tot ceea ce nu puteti cumpara cu bani. ♥♥♥ C.L.M. - http://crazy-in-loveee.blogspot.com ♥♥♥


ツ ★
*´ `*•.¸¸.•*´ `*•.¸¸.•*´`*.¸¸ .•*´ `*

*•.¸¸.•*´
La rascrucea timpurilor, va doresc sanatate, bucurii, viata lunga in pace si intelepciune!

*´ `*•.¸¸.•*´
`*•.¸¸.•*´ `*•.¸¸.•*´`*.¸¸ .•*´ `* .•*´`*
http://www.farcomar.com/felicitari//annou/feannou001/tellfeannou002.html
IULISA
http://iulisa.blogspot.com/

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ



*※* ツ ★

Fie ca sărbătorile de iarnă să îți aducă mult noroc și fericire ! Farmecul acestor zile să te însuflețească .Un An Nou alături de cei dragi
SoriN
http://fewstuff.blogspot.com

*※*
31 decembrie 2011, 05:42

31 decembrie, 2011

Un an plin de realizari pe toate planurile,frumusetea sufleteasca sa va ínsoteascã permanent.O ímbrãtisare de departe pentru toti.LA MULTI ANI!.:))
Solidaster,
http://reflectiinploaie.blogspot.com/

Sorana spunea...

Iuhuuu, a ajuns mega felicitarea pe la noi! :) Mulțumim, Solidaster și să dea Domnul să aveți un an învingător!
Vă îmbrățișăm cu drag!

Unknown spunea...

Doamneeeee!! Nu ma mai pot opri din ras!! E nemaipomenita fetita asta a ta!!! In loc sa.i cauti fire blonde, ru iti sugerez sa.i faci un test de inteligenta si sa te inarmezi cu multa rabdare, ca parca vad ca viitorul iti ca rezerve multe surprize(ultraplacute) cu minunea asta vorbitoare!!
Inca mai rad de una singura pe aici!!!.:)))

Sorana spunea...

Hehe, te pup, Lotuss! La capitolul răbdare am lacune mari, dar se pare că "minunea vorbitoare" a moştenit umorul lui taică-său, deci îmi va face faţa fără probleme :))

Bianca Tămaș spunea...

La multi ani! Sa iti creasca fetita sanatoasa si fericita!

Si multumesc ca ma citesti :)

Sorana spunea...

Bia, la mulți ani, să-ți iasă finalul lui 2012 pe plus! :)
Mulțumesc.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...