D’ale Sabinei

De la primul ei țipăt, mi-am propus să nu uit nimic, să păstrez în memorie frumusețea fiecărei clipe pe care aveam să o petrecem împreună.

Am făcut fotografii care să mă ajute să-mi amintesc, dar am realizat că nu e suficient. Și-atunci am hotărît să scriu, poate, într-o zi, îi va face plăcere să se descopere și astfel...

Mă cheamă Ștefana, dar mama mă strigă Sabina!”

vineri, 28 octombrie 2011

Îmi cumpărați și mie ceva?...

   Despre „excursiile” noastre la cumpărături, am mai povestit. De obicei se termină cu bine și fără găuri semnificative în bugetul destinat „ceva-ului” Sabinei. Ea de fiecare dată vrea „ceva”, iar cînd eu mă remarc prin absență, se alege cu cîte-o porcărie. „Pentru tine toate-s porcării, mama!” Cam așa e, recunosc. Ar trebui să mă abțin, că mai merge pe la prieteni sau rude pe-acasă, vede cîte-un Actimel sau Danonino și decretează: „Mie mama nu-mi dă să beau porcării de-astea!” Și iar trebuie să-mi justific înverșunarea față de renumita marcă. Noroc că am prieteni și rude cu simțul umorului la ei în geantă. Dar nu despre asta vreau să vorbesc, am divagat. Ideea e că, la ultima vizită la Real, i-am reamintit la intrare că are voie un singur produs, indiferent ce e, cîtă vreme se încadrează într-o anumită, (mică), sumă de bani. Fetița mea iubită a avut răbdare să ne terminăm noi treaba, nu prea a bîzîit, că-n cazurile astea știe că nu-i bine să-mi sară muștarul. Mă întreb cînd o să-mi aducă și ea, așa cum a făcut taică-său odată, un tub de muștar, că-mi sărise... :) La cum văd că stau lucrurile, nu mai am mult de așteptat.
   Mda, Sabina căuta un căluț, dintr-o anumită colecție, pe care nu l-am găsit. Și tot învîrtindu-ne noi printre rafturi, explodează: „Vreau un Zuzu pet! Numai eu n-am Zuzu pet la grădi!” Măi să fie, mă gîndesc eu, numai ea n-are Zuzu...Nu-i iaurt! Nu, nu. E un fel de șoarece care se plimbă prin casă de unul singur. Cel puțin, așa am văzut eu că arată. Mamă denaturată ce sînt, de-o vastă incultură cartoonistică.  Am studiat, pe loc, unul roz, dar, cînd mi-a picat prețul sub ochi, (costă în jur de 80 lei), brațul meu a repus, mecanic, adunătura de puf pe raft. Ochii Sabinei înotau deja în lacrimi. Naaaaaaa, era prea de tot, simțeam cum îmi urcă sîngele în obraji, dar cumva, cumva, am reușit să-i spun calm, că  n-are decît să-și cheltuie banii ei din pușculiță pe porcării umblătoare. Mîinile ei, împreunate întru rugăciunea „mama, te rooooog frumos”, s-au reașezat pe mînerul căruciorului și-am purces spre achiziționarea unui ou Kinder cu surprize. Acasă, am descoperit, numărînd averea din gentuța roz - pe care și-a găsit-o cu puțin ajutor din partea mea, deși tare-mi venea s-o las să răscolească toată camera, să țină minte că nu toate lucrurile se aruncă la voia întîmplării- că-i lipsesc ceva mai mult de 10 lei din suma necesară. „Cum fac rost de 10 lei?!” Se întreba ea, bătînd, în pas săltat, spațiul dintre bucătărie și living. I-am sugerat anumite acțiuni care i-ar putea rotunji veniturile, dar avea și ea idei proprii. „Am mîncat tot, îmi dai niște bani?!” „Ha?! S-a dus baba cu colacii, iubita, ți-am mai spus, doar munca-i obligatorie, mîncarea-i facultativă.” Da, m-am săturat, vorba lui Tudor Chirilă, să tot umblu cu farfuria după ea. După 6 ani, m-am predat și-am schimbat macazul.
   Între timp, tăticul ei a fost forțat de împrejurări să plece într-o scurtă călătorie. Cînd am luat-o eu de la grădi și i-am spus, m-a întrebat cu bărbia tremurînd: „Cum, a plecat fără să-și ia la revedere de la mine?!” Mă așteptam la reacția asta, așa că i l-am dat la telefon. S-a luminat la față, iar convorbirea lor s-a terminat cu replica Sabinei: „... Și să-mi aduci ceva, dar nu puzzle, dulciuri sau bomboane! Ah, și fără lanterne!” 
   Cînd m-am oprit din rîs, i-am dat un pupic . Merita. Îmi făcuse seara! Nu uitase de lanterna pe care o primise cînd a fost plecat Romeo ultima dată... Evident, nu-i făcuse o plăcere deosebită, dar, la momentul respectiv, nu a părut dezamăgită de cadoul improvizat. Tatăl ei  trăia cam același sentiment vesel și m-a întrebat, cum preconizam, de altfel, că o va face, dacă să vină cu un Zuzu pet. Am oscilat mult între da și nu, iar într-un final am rămas la planul inițial. Trebuie să-și adune bani. Atîta doar că, între timp, primește o mulțime de informații proaspete de la colegii de grădiniță, posesori mîndri și fericiți de șoareci ambulanți. Mi le destăinuie și mie: „Știi, mama, sînt mai mulți Zuzu pets, iar cînd ai toată colecția, primești și o căsuță pentru ei...Știi, au și o ...” N-am mai auzit-o, că mi se încîlceau gîndurile în cutiuță. Sinceră să fiu, n-am îndrăznit să întreb cîți șoareci fac parte din neasemuita colecție, doar am menționat mai sus cît costă unul, și-mi era teamă că lipsa mea acută de diplomație va pune, poate un pic prea repede, capăt visului  pe care mi-l povestea cu vocea dulce și dragă...

***

   Din aceeași categorie face parte povestea micuței sirene, Ariel, cea care a declanșat, într-un fel, „isteria” muncii și-a recompenselor financiare. Acum mai bine de un an, pe cînd îmi făceam inventarul diverselor modalități abordate în scopul nobil de-a crește un copil, niște calcule mi-au dat cu minus. Normal, am vrut să remediez situația. Pînă atunci, i-am făcut mofturile pentru că-i iubeam zîmbetul fericit, pentru că ne simțeam cu musca pe căciulă, pentru că ne permiteam, pentru că.... Motive sînt. Am observat la ea, nu o dată, un dezinteres vizibil față de cadouri. Persoane dragi se întristau cînd vedeau că n-au nimerit-o. Păi cum s-o nimerească sau cu ce, cînd noi eram mereu pe fază?! M-am speriat, m-am întristat, nu-mi ieșise ca-n cărți. Nu  pricepeam cum se făcea că, în lecturile mele ce vizau psihologia copilului, am tot dat peste cazuri cu probleme care se rezolvau cît ai pușca din degete, sau, mă rog, cît ai întoarce vreo 5 pagini. Merge mama cu odrasla la terapeut, psiholog, ce-o fi. Expune problema. Primește o soluție, o pune în practică și... au trăit fericiți pînă la adînci bătrîneți. Brrrrrr, eu de ce nu puteam?! N-aveam manualul bun de utilizare, îl foloseam pe cel de Windows pentru Apple sau invers?! M-au chinuit mult gîndurile c-am dat greș și culmea, din prea multă dragoste!
   Ariel era pe un raft și, logic, lipsea dintr-o...da, ați ghicit, dintr-o colecție!!! Sabina a întins mîna spre păpușa cu părul roșu. Eu m-am postat între mînă și raft. Momentul pe care-l căutasem, venise. Pînă să priceapă exact ce se întîmplă și să se umple de lacrimi amare, am apucat să-i spun că o va primi atunci cînd o va plăti cu banii munciți de ea. Mă gîndeam că bucuria unei astfel de achiziții va fi mult mai mare, iar ea, la 5 ani, putea să priceapă diferența. Nu-mi amintesc să fi făcut tărăboi, de făcea, clar nu mi se ștergea din memorie. Știu că, ajunși acasă, am delegat sarcini și-am stabilit care, cu cît se remunerează. A fost interesant o vreme, era atît de scumpă cînd venea cu monedele la numărat. Habar nu avea de valoarea lor. Era gata să arunce o foaie de 5 lei, doar pentru a primi doua monede de 50 de bani. Pentru sufletul meu, a meritat. Aveam parte de-o inocență cum și uitasem că există. Cu greu am rezistat noi, căci a durat vreo 6 luni, dacă nu mai mult, pînă și-a strîns toți banii. Dar niciodată, în tot acest răstimp, n-a mai întins mîna după roșcata de pe raft. Într-un final, de teamă că acțiunea noastră va sfîrși prin a nu mai produce vreo bucurie, Romeo a plusat serios la plata ce-i recompensa aranjarea hăinuțelor și-am plecat, toți trei, s-o aducem pe Ariel acasă. Sabina își ținea în brațe, ca pe-un trofeu, pușculița în care-și adunase bănuții. Am lăsat-o pe ea să plătească. Parcă mai crescuse, de mîndră ce era. Casierița a avut răbdare și-a numărat zîmbind toate fisele de 10 și 50 de bani pe care Sabina le-a răsturnat pe tejghea. A felicitat-o pentru alegere, iar prințesa mea a mulțumit cu ochii sclipind de fericire. Noi doi sclipeam cu totul...

Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...